Muxia naar Fisterra en Santiago de Compostella - Reisverslag uit Gondomar, Portugal van Antoon Wisman - WaarBenJij.nu Muxia naar Fisterra en Santiago de Compostella - Reisverslag uit Gondomar, Portugal van Antoon Wisman - WaarBenJij.nu

Muxia naar Fisterra en Santiago de Compostella

Door: Antoon (Antonio)

Blijf op de hoogte en volg Antoon

14 Februari 2016 | Portugal, Gondomar

Het is vandaag 10 september 2015.
Deze dag wil ik gaan gebruiken om zoeken, dit had ik afgesproken met de beheerster van de Kapel. Ben ook redelijk vroeg op gestaan en heb eerst gegeten. Nu op weg naar de Kapel. Moest eerst toch nog wel even de weg vragen, want het staat niet zo goed aangegeven. Heb de weg gevonden , dus even doo lopen en dan ben ik er. Ben wel iets te laat, maar wat blijkt, er is een mis aan de gang. Dat tref ik dus even. Heb de mis van uit het achterste deel van de kapel mee gemaakt, was erg mooi om dit zo mee te mogen maken. Verstond er natuurlijk geen barst van, maar dat mag de pret niet drukken. Na een uurtje was de mis afgelopen, nu kon ik de kapel van binnen beter bekijken. Dit heb ik ook gedaan. Nadat ik alles had bekeken en de kapel verliet, werd de deur direct achter mij dicht gedaan. Nu kon je nog alleen door de deur, waar tralies voorzit, de kapel van binnen zien. Het licht ging wel uit. Jammer voor de mensen die foto's willen maken. Daarna nog wat om de kapel gelopen en op de rotsen wat foto's gemaakt. Was nog wat dampig uit zee. Dat maakt het nog wel wat spannend.
Ben daarna weer terug gegaan naar het dorp, om vervolgens koffie te scoren. Dik na de koffie werd het weer helder, dus op naar de rotsen om een mooi plekje te zoeken, waar ik van de zon en de zee kan genieten.
Dit wel gevonden. rest van de middag daar gelegen en af en toe het water in. nadat de zee wat wilder werd kon dat niet meer. Het werd hoog water. In de na middag weer naar mijn Alberque gegaan om vervolgens even onder de doch te gaan. heb daarna op een terrasje heerlijk gezeten en een lekker biertje gekocht. Daar kwam ik twee Nederlandse mannen tegen , die op doorreis waren met 2 zeilboten. Deze moesten ze naar de Canarische eilanden brengen. Daar een tijdje mee zitten teuten. Was erg gezellig. s'Avonds even naar de haven gelopen om te zien met wat voor boten zij hier lagen. Dat waren nou niet de grootste, die in de haven lagen. kon niet de pier oplopen, moest daar een pasje voor hebben. Later toch maar weer naar het dorp gelopen en nog wat gedronken op het terras. En vervolgens mijn bed opgezocht, maar eerst mijn rugzak weer in orde gemaakt voor de laatste wandeldag.

Goede morgen, het is vandaag 11 september 2015.

Zoals ik al schreef, wordt vandaag mijn laatste wandeldag. Dus de laatste etappe. ben redelijk vroeg opgestaan en naar de boulevard gelopen om te zien of er al ergens koffie te krijgen is. Dat lukte. Ben zo rond 7.30 uur opstap gegaan en liep om 8.15 uur het plaatsje Muxia uit, op naar mijn eind bestemming Fisterra. Voor mij niet geheel onbekende plaats. Ga bij aankomst direct naar mijn Alberque, waar ik samen met Nico ook heb mogen overnachten, toe. Kijken of daar nog plaats is. Geen idee hoe druk het is. Voordat ik er ben, moet ik toch nog wel even een stukje wandelen. (32 Km ). Kom ook nog langs de plek waar ik gisteren nog in het zonnetje heb gelegen, dat was een mooi plekje.
We gaan weer de bergen in en dus van de kust weg. dat was mij al een beetje bekend. Dat betekend weer de nodige klim partijen. Sommige stukken zijn weer best stijl, maar niet zo erg als ik al eerder heb gehad. Kom heel mooie plekjes tegen en vergezichten. Zo ook een boeren plaats , met Hollandse koeien. heel grappig dat te zien. Ook met een open stal. De planning is om eventueel halverwege te overnachten. Alleen als het daar er leuk uitziet en qua tijd. Al ik vroeg ter plaatse kom dan ga ik door. Uiteindelijk kom ik bij dat plaatsje aan en het is nog redelijk vroeg, zo rond 12.00 uur. Dus eerst maar even eten en dan beslissen of ik door ga naar Fisterra. Heb dit toch maar gedaan. Morgen kan ik uitrusten en misschien nog van de zon genieten. De weer voorspellingen, zijn wat minder aan het worden, vandaar. Ben na 4,5 uur eindelijk in Fisterra aan gekomen. Het is nu 15.45 uur en op naar de Alberque om te zien of er nog plek is. Dat was op zich geen probleem.
Mijn bed opgemaakt en toen het een en ander gewassen, zo ook mijzelf uiteraard. Verder zal ik de rest van de dag niet veel meer doen. morgen maar verder zien. Dan eerst naar punt 0,000 lopen om dan toch nog wat foto's te maken etc.

Het is vandaag 12 september 2015.

Kan helaas geen foto's meer toevoegen aan mijn verslag. Dus ga ik verder zonder plaatjes. Nadat ik punt 0,000 heb bezocht, ben ik weer terug gelopen naar het dorp, om eerst wat te eten. (koffie) Daarna wat rond gelopen en vervolgens het strand opgezocht, waar ik 2 jaar geleden ook naar toe bent geweest. Daar was wel het een en ander veranderd. veel duin weggeslagen, net als bij ons aan de kust. Hier liggen dan nog de nodige rotsen. Bij terug komst in de Alberque, was mijn bed van 2 jaar terug vrij gekomen, dus ben ik van bed gaan wisselen. Gaf wat meer Privacy, dat vind ik toch wel lekker, zeker als je nog een paar dagen hier moet blijven. Ben in Fisterra geen bekende wandelaars tegen gekomen, die ik ook op de route da Costa ben tegen gekomen. Well een paar dames uit Zuid Afrika, die dezelfde route hebben gelopen. Daar div keren mee gezeten en wat gedronken. De dagen in Fisterra bestonden voornamelijk uit rusten en strand, eten en drinken op een terrasje. Zo ben ik deze dag door gekomen.

Vandaag 13 september 2015.

Mijn laatste dag in Fisterra. het weer wordt wat minder, maar ga toch nog een keer naar het strand. dit heb ik tot de middag kunnen doen, Daarna werd het weer echt wat minder, dan dus maar weer naar het dorp gelopen en wat rond de haven geslenterd. Uiteraard nog een keer lekker op een terrasje gezeten. Waar ik de nodige versnaperingen heb genomen. Weet dat ik morgen vroeg de eerste bus wil hebben naar Santiago, dus maar eens kijken hoe laat deze gaat. Wat blijkt er zijn twee mogelijkheden. 1 rechtstreeks en 2 via CEA en dan is het wel wat sneller. Toch denk ik dat ik voor rechtstreeks ga. Dan maar iets langer in de bus. Zo zie ik nog wat van de omgeving. Vandaag dus een lekker rustig dagje gehad. wel wat te drinken gehaald voor op bed nog wat te drinken, muziekje erbij en zo was deze dag ook weer om.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Antoon

Ik zal mij even voorstellen. Mijn naam is Antoon Wisman. Ik ben gepensioneerd en heb al 1 keer een Camino naar Santiago de Compostela gelopen. zo ook naar Fisterra mijn eerste Camino was in 2011, samen met een vriend, die dit al div. keren heeft gedaan. Heb toen de route De La Plata gelopen. Ik ben 68 jaar en gehuwd. Woon in West-Friesland en wel in Venhuizen. heb voordat ik ging wandelen veel hart gelopen, maar door rug problemen ben ik daar mee gestopt. wandelen gaat prima. Tevens ben ik een Naturist die zo af en toe als er de gelegenheid voor is, lekker in mijn blootje loop of op het strand lig. zo ook op deze reis.

Actief sinds 14 Juli 2015
Verslag gelezen: 2556
Totaal aantal bezoekers 8764

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2015 - 15 September 2015

Mijn derde reis

28 Augustus 2015 - 15 September 2015

Camino Route De La Costa

Landen bezocht: