7e Dag Etappe 7 van A Ramallosa naar REDONDELA - Reisverslag uit Gondomar, Portugal van Antoon Wisman - WaarBenJij.nu 7e Dag Etappe 7 van A Ramallosa naar REDONDELA - Reisverslag uit Gondomar, Portugal van Antoon Wisman - WaarBenJij.nu

7e Dag Etappe 7 van A Ramallosa naar REDONDELA

Door: Antono

Blijf op de hoogte en volg Antoon

04 September 2015 | Portugal, Gondomar

Het is vandaag 4 september 2015.Vandaag is de planning om naar Vigo te lopen en daar te gaan overnachten.
Ben weer vroeg opgestaan en op zoek naar een Tabaco voor mijn kop koffie.
Deze gevonden naast de Schoenmaker. Vervolgens weer de kust opgezocht en op naar Viggo.
Loop weer langs het strand waar ik gisteren nog even van heb kunnen genieten. De route loopt ook langs de kust. Volg de route die ik van internet heb gedownload van een Spanjaard of Portugees. Dat heb ik al een aantal dagen gedaan. Ik meld het toch maar even. In het begin langs een grote boulevard gelopen en op het einde daar van om hoog en iets van de kust af Verder gelopen. Maar dat is maar een klein stukje geweest. Heb nog een mooie Renault sport auto gespot, maar helaas kan ik de foto niet terug vinden. Het was een Alpine uit de jaren 70 / 80. Ben diversen keren via strand ,trappetjes en flinke steile hellingen weer op een boulevard terecht gekomen. Kwam ook nog een strand tegen die geschikt is voor naturisten.Dit licht ook nog gewoon in de bewoonde wereld. Dus niet ver afgelegen van een plaats zoals hier in Nederland.
Heb daar geen gebruik van gemaakt, had net mijn rust pauze gehad, jammer dan.
Maar nadat ik een campus van een hoge school, ben ik toch nog even naar het strand gegaan. Heb daar inderdaad even in mijn blootje gelegen. zie foto van mijn rugzak op het strand.
Nadat ik weer aan de wandel ben gegaan, kom ik toch weer in de bewoonde wereld. en wel in Alcabre, Bouzas en vervolgens VIGO. Bij de eerste twee plaatsen kon ik nog lekker op het strand vertoeven, maar verder wordt het wat lastiger, zeker als je naakt op het strand wil liggen.
Maar geen probleem we moeten gewoon verder, daar heb ik geen tijd voor. Kom nog een leuke toeristische markt tegen maar ben daar niet overheen gelopen, dit i.v.m. de tijd. Bij aankomst in Vigo, was de bedoeling dat ikdaar zou gaan overnachten Maar heb besloten om toch maar door te lopen/trein. Dit , omdat het er vreselijk stonk. Er lopen diversen snelwegen door de stad en er is, zoals te zien op de foto, veel scheeps-bouw en dat geeft toch wel een onfrisse lucht. Dus na 28 km lopen toch maar naar het station gelopen en 1 halte met de trein gegaan. Weer uitgestapt en vervolgens het laatste stuk gelopen (5 KM ).
Op naar mijn Alberque. Deze snel gevonden. was erg druk. Dit komt mede door dat je nu binnen de grens van 100 Km zit ten opzichte van Santiago.
Dus kijken wat we gaan doen. Ben uiteraard mijn pleeg kinderen weer tegen gekomen en samen geslapen. Maar dat was de afgelopen dagen ook al het geval, vergeten te vermelden. Mijn was gedaan en hopen dat het morgen droog is, zo niet dan aan de rugzak met knijpers vast zetten en laten drogen. Was wat aan de late kant gedaan en er was geen mogelijkheid om buiten te drogen. Mijn Italiaanse mede loopster liet zien dat ze wat blaren had, onder de bal van der voet. Ik bood aan de blaren door e prikken en dan met compiet te bedekken. Dat was niet nodig, want haar vriend zij niet doorprikken gaat wel weer over. Prima ze zal het zelf wel ervaren.
Wat wel grappig was, er was s'avonds een hardloop evenement, met start en finish bij de Alberque. Wat de reden was , geen idee. Heb wel in het plaatsje gegeten en weer vroeg naar bed, was erg druk in de herberg.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Antoon

Ik zal mij even voorstellen. Mijn naam is Antoon Wisman. Ik ben gepensioneerd en heb al 1 keer een Camino naar Santiago de Compostela gelopen. zo ook naar Fisterra mijn eerste Camino was in 2011, samen met een vriend, die dit al div. keren heeft gedaan. Heb toen de route De La Plata gelopen. Ik ben 68 jaar en gehuwd. Woon in West-Friesland en wel in Venhuizen. heb voordat ik ging wandelen veel hart gelopen, maar door rug problemen ben ik daar mee gestopt. wandelen gaat prima. Tevens ben ik een Naturist die zo af en toe als er de gelegenheid voor is, lekker in mijn blootje loop of op het strand lig. zo ook op deze reis.

Actief sinds 14 Juli 2015
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 8766

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2015 - 15 September 2015

Mijn derde reis

28 Augustus 2015 - 15 September 2015

Camino Route De La Costa

Landen bezocht: