11e Dag van VILANOVA DE AROUSA naae PADRON - Reisverslag uit Gondomar, Portugal van Antoon Wisman - WaarBenJij.nu 11e Dag van VILANOVA DE AROUSA naae PADRON - Reisverslag uit Gondomar, Portugal van Antoon Wisman - WaarBenJij.nu

11e Dag van VILANOVA DE AROUSA naae PADRON

Door: Antoon (Antonio)

Blijf op de hoogte en volg Antoon

12 Februari 2016 | Portugal, Gondomar

Vandaag 08-09-2015. .Geen echte loopdag vandaag. We gaan met de boot naar PONTCESURES Dat is een plaatsje wat niet zo ver van PADRON ligt. Als het goed is gaan we 28 Km varen. Wat me erg leuk lijkt. Heb daar ook bewust voor gekozen. Had natuurlijk ook kunnen wandelen, maar it is weer eens wat anders. We hebben te horen gekregen dat de boot vertrekt van de haven om 12.30 uur. Dus voor die tijd nog eerst even boodschappen doen en als het even kan nog naar het strand. Het is mooi weer, dus nog even genieten zou ik maar zeggen.
Terwijl ik op het strand ligt, komt de Fransman mij waarschuwen, dat de boot een half uur eerder vertrekt. Dus dan maar weer aankleden en op naar de Alberque om mij weer reis vaardig te maken. weet dat we, na de boot tocht, nog een stuk moet lopen. Mijn rugzak gepakt en verder mij rei vaardig gemaakt. Wat bleek dat de dame uit Madrid een boot eerder had genomen, jammer, anders even verder een goed reis gewenst. Voordat we de boot opgingen, eerst nog even wat gegeten. Dat is makkelijker hier ergens in een Tabaco te doen dan op de boot een broodje te smeren. Tijdens onze tocht over de rivier, werden we op een gegeven moment verzocht om even van de boot te gaan en over te stappen op een Mosselboot. Daar werd het een en ander verteld hoe dat allemaal in zijn werk gaat. Het is een compleet familie gebeuren. leuk zo te zien. Hebben daar alles kunnen bekijken. Vervolgens weer verder de rivier op. Tijdens de rit, vertelde de kapitein het een en ander over de geschiedenis van de rivier en de eerste Camino van de Noormannen.
Dat was best interessant. In de rivier zie je diversen kruizen staan, die door de Noormannen zijn neer gezet. Ook is er een soort van buiten museum waar een aantal schepen liggen. Wij hebben ze vanaf het water kunnen bekijken. was de moeite wel waard. Uiteindelijk zijn we aan het einde van de bevaarbare deel van de rivier gekomen. Dus einde boot tocht. Nadat we met zijn alle eerst met de kaptein op de foto zijn gegaan, konden we onze wandeltocht voort zetten. voor mij stond het vast dat ik bij de eerste Alberque die we tegen zouden komen, zou stoppen. Dus daar heb ik afscheid genomen van mijn wandelmaat de Fransman. Wetende dat ik hem zeker in Santiago niet meer zou zien. zijn tijd zat er n.l. op. Moest de dag na aankomst in Santiago, naar Geneve. i.v.m. een belangrijke bijeenkomst. Voor mij ging het de volgende dag weer verder. Nog wel het een en ander bekeken het plaatsje waar ik verbleef, kwam nog een Duitse dame tegen, die ik de eerste avond had ontmoet in Porto. Heb me verder goed vermaakt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Antoon

Ik zal mij even voorstellen. Mijn naam is Antoon Wisman. Ik ben gepensioneerd en heb al 1 keer een Camino naar Santiago de Compostela gelopen. zo ook naar Fisterra mijn eerste Camino was in 2011, samen met een vriend, die dit al div. keren heeft gedaan. Heb toen de route De La Plata gelopen. Ik ben 68 jaar en gehuwd. Woon in West-Friesland en wel in Venhuizen. heb voordat ik ging wandelen veel hart gelopen, maar door rug problemen ben ik daar mee gestopt. wandelen gaat prima. Tevens ben ik een Naturist die zo af en toe als er de gelegenheid voor is, lekker in mijn blootje loop of op het strand lig. zo ook op deze reis.

Actief sinds 14 Juli 2015
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 8777

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2015 - 15 September 2015

Mijn derde reis

28 Augustus 2015 - 15 September 2015

Camino Route De La Costa

Landen bezocht: