De Eerste dag - Reisverslag uit Venhuizen, Nederland van Antoon Wisman - WaarBenJij.nu De Eerste dag - Reisverslag uit Venhuizen, Nederland van Antoon Wisman - WaarBenJij.nu

De Eerste dag

Door: Antoon (Antonio)

Blijf op de hoogte en volg Antoon

29 Augustus 2015 | Nederland, Venhuizen

Vandaag 28 augustus vertrek ik voor mijn Camino, naar Porto. Vlieg vanaf Amsterdam naar Porto en wel om 15.30 uur Ned. tijd en kom om 16.30 Portugese tijd aan. Daar kennen zij geen zomertijd. Ik heb in Porto een Alberque gereserveerd, zodat ik daar verder geen zorgen om hoef te maken. Deze ligt dicht bij het Vliegveld van Porto en gedeeltelijk op de route die ik ga wandelen. Dus erg makkelijk. Ik ben uiteindelijk om 16.45 geland en dan op weg naar de bagage band voor mijn rugzak. Dit heeft even geduurd, maar uiteindelijk heb ik rond 17.15 mijn rugzak van de ban gehaald. nu op weg naar de uitgang en dan maar zoeken naar de juist weg naar de Alberque. Dat had wel wat voeten in de aarde. Tel. erbij en kijken welke richting ik op moest oplopen. Daar kwam ik niet hellemaal uit, dus dan mar even vragen aan een Taxi chauffeur. Deze moet toch wel weten waar het adres moet zijn, maar nee hij stuurde m de verkeerde richting op. Kwam daar na ongeveer 2 K achter. Dan maar weer terug richting vliegveld en opnieuw beginnen. Heb uiteindelijk het adres gevonden. Het moest bij een MB dealer zijn en zowaar je kan deze ook niet missen. Zo groot dat deze ook is. Snel inchecken en op naar de Metro. Was te laat in de stad om nog met de toeristische bus een rond rit te maken. dan maar aan de wandel. Heb dan ook zelf maar het een en ander opgezocht. Na een aantal uurtjes heb ik wat gegeten aan de boulevard bij de rivier en de brug van Ijfel. Was erg duur, maar ja da weet je. Ben weer na het eten weer aan de wandel gegaan en op weg naar de Metro. Maar dat lukte niet zo erg. Een Franse dame heeft me uiteindelijk naar de Mero begeleid. Daar was ik erg blij mee. Onderweg nog wat boodschappen gescoord. Ben om 23.30 uiteindelijk in mijn bed gekomen. morgen weer vroeg op voor de eerste Etappe.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Antoon

Ik zal mij even voorstellen. Mijn naam is Antoon Wisman. Ik ben gepensioneerd en heb al 1 keer een Camino naar Santiago de Compostela gelopen. zo ook naar Fisterra mijn eerste Camino was in 2011, samen met een vriend, die dit al div. keren heeft gedaan. Heb toen de route De La Plata gelopen. Ik ben 68 jaar en gehuwd. Woon in West-Friesland en wel in Venhuizen. heb voordat ik ging wandelen veel hart gelopen, maar door rug problemen ben ik daar mee gestopt. wandelen gaat prima. Tevens ben ik een Naturist die zo af en toe als er de gelegenheid voor is, lekker in mijn blootje loop of op het strand lig. zo ook op deze reis.

Actief sinds 14 Juli 2015
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 8789

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2015 - 15 September 2015

Mijn derde reis

28 Augustus 2015 - 15 September 2015

Camino Route De La Costa

Landen bezocht: