Derde etappe van Marinhas naar Viana Do Castelo - Reisverslag uit Porto, Portugal van Antoon Wisman - WaarBenJij.nu Derde etappe van Marinhas naar Viana Do Castelo - Reisverslag uit Porto, Portugal van Antoon Wisman - WaarBenJij.nu

Derde etappe van Marinhas naar Viana Do Castelo

Door: Antonio

Blijf op de hoogte en volg Antoon

31 Augustus 2015 | Portugal, Porto

31 Augustus 2015. Vandaag op weg naar Viana do Castelo. Het is weer een mooie dag. Ook vandaag start ik weer met koffie bij de Tabaco. Dit begint een aardig ritueel te worden dagelijks. Vandaag niet afgesproken dat we met elkaar zullen gaan lopen, dus ieder voor zich. Dat vindt ik het prettigs. Dus op naar de route. eerste deel langs de kust, maar bij de camping had ik links af gemoeten. Maar dat te laat opgemerkt. Dus dan maar de route volgen volgens de pijlen. Dan kom ik in een bebost gebied terecht. Erg mooi maar wel met steile stukken. Ook nog met de mogelijkheid om af te dalen nar een beekje. Dit maar niet gedaan. Bij de 'brug'' had ik weer links af kunnen gaan terug naar de oorspronkelijke route, dit toch maar niet gedaan.
Ik moest toch een grote rivier over, dus dat had geen zin meer om naar de kust te lopen. Heb deze dag diversen leuke dingen gezien en mee gemaakt. Gisteravond voordat ik aar mijn bed ging, kwam er nog een groepje dames binnen. daarvoor was een paar tafels gedekt voor het avond eten. ik vond dat al wat aan de late kant ,maar goed de Spanjaarden eten nu eenmaal later dan wij. s'Morgens gingen zij ook al weer vroeg opstap. eerder dan ik. vlak voordat ik de rivier moest oversteken, bij de brug zaten de dames in de berm keurig aan een flinke maaltijd, mijn reactie was hoe kan dit? Ik moest stoppen en er werd een krukje erbij gepakt en Antonio zat dus mooi mee te eten, incl een fles wijn erbij.dat was gewoon te gek. Gelukkig was ik redelijk vroeg, dus kon dit mooi even mee maken. Was erg leuk zo. Voordeel was ik hoefde niet zelf mijn broodje te smeren met smeerkaas. Ik kreeg rijst met kip en groente. erg lekker. Zo maak je nog wat mee. Ik was op 3 Km klaar met mijn etappe maar zij gingen nog 25 Km verder. Ik heb ze veel succes gewenst. Zij hadden wel de nodige wijn op, vandaar.
Toen ik bij de Alberque kwam trof ik het niet met de beheerder. Deze was niet van plan mijn rugzak even in bewaring te nemen, zodat ik naar de Kathedraal op de berg kon open. Dat was gewoon heel kinderachtig. div keren geprobeerd maar het lukte me niet. Kon mijn rugzak pas na 4uur kwijt. ben toe maar een cafétje in gegaan en wachten. Later ben ik wel nog het stadje ingegaan en het een en ander bekeken. was te laat om nog de berg te beklimmen om naar de kathedraal te gaan, jammer.
sÁvonds een restaurant op gezocht om wat te kunnen eten, maar wel gevonden, maar was niet zo best, kon beter, maar de maag was weer vol voor de volgende dag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Antoon

Ik zal mij even voorstellen. Mijn naam is Antoon Wisman. Ik ben gepensioneerd en heb al 1 keer een Camino naar Santiago de Compostela gelopen. zo ook naar Fisterra mijn eerste Camino was in 2011, samen met een vriend, die dit al div. keren heeft gedaan. Heb toen de route De La Plata gelopen. Ik ben 68 jaar en gehuwd. Woon in West-Friesland en wel in Venhuizen. heb voordat ik ging wandelen veel hart gelopen, maar door rug problemen ben ik daar mee gestopt. wandelen gaat prima. Tevens ben ik een Naturist die zo af en toe als er de gelegenheid voor is, lekker in mijn blootje loop of op het strand lig. zo ook op deze reis.

Actief sinds 14 Juli 2015
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 8784

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2015 - 15 September 2015

Mijn derde reis

28 Augustus 2015 - 15 September 2015

Camino Route De La Costa

Landen bezocht: