4e Etappe van Viana Do Castelo / A Guarda - Reisverslag uit A Guarda, Spanje van Antoon Wisman - WaarBenJij.nu 4e Etappe van Viana Do Castelo / A Guarda - Reisverslag uit A Guarda, Spanje van Antoon Wisman - WaarBenJij.nu

4e Etappe van Viana Do Castelo / A Guarda

Door: Antonio

Blijf op de hoogte en volg Antoon

01 September 2015 | Spanje, A Guarda

1 September 2015
Heb tot nog toe, heel leuke mensen ontmoet, o.a. een jong pools stel en een meisje uit Italië en wel uit Milaan. Uiteraard de Fransman niet te vergeten. Daar heb ik al een aantal keren mee gewandeld, maar wel een ieder op zijn eigen tempo. Maar je komt dan mekaar toch weer tegen in de Alberque Dan praat je zo wat met elkaar en of eten met elkaar. Dat is uiteraard gezellig. Vandaag ook weer redelijk vroeg gestart, wist dat het een lange wandeling zou worden. wat ik niet vermoeden, dat dit mijn laatste dag in Portugal zou zijn. Daar kwam ik op het einde van de dag achter. Nu ook weer de kust opgezocht en weer bewust langs de oceaan gelopen. Erg mooie paden die zijn aangelegd en nog worden verbeterd. Heb ook diversen keren onderweg, van het zonnetje kunnen genieten. Heb ook in mijn blootje kunnen liggen op het strand en de rotsen. Zo trof ik het ook dat er een barretje was op het strand/ duin. Heb daar ook even koffie kunnen drinken. En dan gewoon weer verder naar de volgende stop. Onderweg nog een geiten hoedster tegen gekomen met kleindochter of dochter. Dit was niet goed te zien. Wel even een foto van gemaakt. Langs de kust staan div Huisjes met bordjes waar het een en ander op staat. Met name wat het is en uit welke tijd het is. Zijn allemaal gerestaureerd. Zien er ook mooi uit. Ben na mijn laatste stop op het strand weer verder gelopen en bij toeval een Portugees aangesproken met de vraag, of het nog ver was naar de Ferry. Hij vertelde mij keurig in het Engels, dat het nog een paar Km was. Hij bood mij aan me even te brengen, zodat ik de Ferry kon halen van 16.30 uur. Was daar erg blij mee.
Bij de Ferry aangekomen een ticket gekocht, 2 euro, en na een paar minuten konden we op de Ferry plaats nemen. Na ongeveer een kwartier vertrok hij dachten we, maar wat gebeurde, hij keerde terug, om nog een paar voertuigen mee te nemen. was wel grappig. Dan toch op weg naar de overkant. Dan kom je Galicië in, dus weer op Spaanse bodem.
Vanaf de Ferry is het niet zo erg ver meer dacht ik, maar dat viel toch nog wel even tegen. Na een uurtje ben ik toch bij de Alberque gearriveerd. Samen met de Poolse lopers en de Italiaanse dame. En uiteraard met nog meerdere personen die je zo al een keer hebt onmoet onderweg. De mogelijkheid om nog even van de zon te genieten op een strand, was niet direct aanwezig, maar dat komt morgen wel weer denk ik. Nu maar eerst boodschappen doen.
Heb daarna op een terrasje nog een biertje gedronken zo ver als ik mij kan herinneren, heb ik niet ergens gegeten, maar gewoon op mijn kamer cq keuken van de Alberque. Heb nog wel, nadat ik mijn kleding had gewassen, in het zonnetje gezeten. Heb nog van de beheerder een armbandje gekregen. Hij maakte deze zelf, een soort vlechten wat hij deed. In de kleuren van blauw en met gele pijltjes.
Ben daar erg blij mee. Hangt ook nu aan mijn rugzak die ik gebruik bij de div. wandelingen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Antoon

Ik zal mij even voorstellen. Mijn naam is Antoon Wisman. Ik ben gepensioneerd en heb al 1 keer een Camino naar Santiago de Compostela gelopen. zo ook naar Fisterra mijn eerste Camino was in 2011, samen met een vriend, die dit al div. keren heeft gedaan. Heb toen de route De La Plata gelopen. Ik ben 68 jaar en gehuwd. Woon in West-Friesland en wel in Venhuizen. heb voordat ik ging wandelen veel hart gelopen, maar door rug problemen ben ik daar mee gestopt. wandelen gaat prima. Tevens ben ik een Naturist die zo af en toe als er de gelegenheid voor is, lekker in mijn blootje loop of op het strand lig. zo ook op deze reis.

Actief sinds 14 Juli 2015
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 8787

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2015 - 15 September 2015

Mijn derde reis

28 Augustus 2015 - 15 September 2015

Camino Route De La Costa

Landen bezocht: